Emilia - Min och Amiras resa - ridskola del 1

Jag och amira är kompisar sedan 2010.
jag började i en hoppgrupp i början av 2011 med en annan ridskolehäst, Pessoa.
men sedan började en tjej i min grupp som hade amira, rida en annan ponny.
Då tog jag amira och det var det bästa valet i hela mitt liv!

jag och amira gick väldigt segt framåt, men jag visste, jag visste verkligen att vi någon dag skulle gå nolla runt en liten klubbtävlingsbana på 60 cm. för det var mitt mål då.
för alla sa att amira blev så stark på hopptävlingar, och jag, lilla emilia samuelsson, skulle sitta där på en D-ponny och inte ha kontroll trodde jag.
men amira var inte riktigt så hemsk som jag trodde.
på våran första tävling kom vi igenom på 4 fel med ett stopp, jag var nöjd!
andra tävlingen - NOLL FEL!
filmen på min nollrunda.
jag red inte så bra där.
jag har utvecklats enormt under tiden med amira. jag är säker nu.

Del 2 kommer om någon dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0