Emilia - Mitt år med hästarna

Året för mig detta året har varit fullt med utveckling. mycket på engång liksom.
började rida en ponny vid namn Oboy.
han har gjort otroligt mycket för mig och min utveckling, och han är en riktig läromästare, fastän han är pigg. imorgon fyller han nämligen 22 år...

Wilma som äger honom är helt awesome och hon har verkligen tur som har honom som egen ponny. trots att oboy är riktigt stark och pigg är lilla sötwilma där och tar kontrollen. creed till Wilma alltså.
j
ag red min underbara prins under året också, han har nog gjort lika mycket som Oboy och Amira för mig.
Kotten, han är liksom min drömponny. om han var större. kotten har ju sen lång tid tillbaka växt klart, det har inte jag. Längden har satt stopp för oss helt enkelt.
jag och kotten är väldigt bra kompisar, jag tror att jag lärt honom lite saker som han kan bättre nu, tex. PUSS på kommando, det är han riktigt duktig på nu. lillskiten! <3
Jag är verkligen tacksam över tiden med denna fina kille, han sätter spår i mig.

Våran senaste, och möjligen sista tävlingen för oss. <3
längden, varför finns den? varför ska man bli för lång?
fan alltså, hur ska jag klara mig utan dig?


Busig heest

Amira kom in i mitt liv ordentligt under 2011. hon är en av de roligaste ponnyerna som jag suttit på. hon har lärt mig massor, mera än jag kunnat tro.
hoppningen har varit bra för oss båda, hon behöver lite rutin på de lite högre höjderna och behöver "släppa loss" ibland. men hon sköter sig superbra på andra hopplektioner, sötgumman!

hon och jag har kommit upp till höjder vid 1 meter, banor på 80-85 och någon felfri Miniklubbtävling. jag är nöjd över det då jag inte riktigt kan alla knappar än.

jag och amira går hoppgrupp och både jag och hon har blivit mycket tekniskt bättre - vi hoppar mycket studs i hoppgruppen och där får amira tänka till då hon måste hoppa av på rätt ställe. och jag - jag står upp i sadeln, vägar, sits blick och mina händer som lever sitt egna lilla liv.



Jag älskar dig. <3

här är en film på mig och amira, se och njuuuut!


Snart kommer inlägget om mina mål under 2012.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0