för lång för ponny?

när går gränsen - när är man för lång för att rida sin ponny?

jag har gått igenom det, det är HEMSKT. och jag tycker det fortfarande. att sakta bli för lång på ponnyn, se att benen är långt ner på benen på hästen och att man får hemska kommentarer som "du är för lång, sluta rida honom" och "usch" typ.

mycket visk och bara några som vågar säga det till en. face it. du börjar bli för lång- ta vara på tiden. så hade jag velat få det sagt om jag sa det till någon!
ja, jag pratar om kotten. jag är kanske inte för lång än  - men kotten har lite ont i ryggen och hans ben håller inte, jag känner mig dum om jag rider honom ibland. tårarna rinner när jag skriver detta inlägget, tiden med honom var perfekt ♥
jag är livrädd för att rida utan stigbyglar för jag är rädd att mina ben ska gå under knäna på honom. jag vill inte ha för långa stigbyglar heller...
jag ska rida honom ett tag till, men jag måste själv inse att tiden med honom är över - ridmässigt.
jag kan fortfarande vara inne i boxen hos honom och trickträna, jag kan fortfarande mysa med honom, jag kan fortfarande sitta hos han och prata om allt, men ridningen missar vi.

Kotten, du är underbar och jag älskar dig så otroligt mycket ♥




HAR NI UPPLEVT SAMMA SAK? ELLER GÅR NI IGENOM NÅGOT SÅDANT NU?
/EMILIA

Kommentarer
Postat av: E M I L I A

Jag tycker inte alls du är så jätte lång på han egentligen, ni är jätte fina tillsammans, men jag vet ju hur det känns! Jordens hemskaste känsla, verkligen! ♥ Att växa ur en ponny måste vara det hemskaste man bara kan göra.. men det är skönt att veta att man haft en super tid tillsammans! ♥

2012-04-15 @ 21:02:35
URL: http://emilialarssonnn.blogg.se/
Postat av: E M I L I A

SVAR; yes, så är det ju, men du är ju inte alls nå lång på kotten egentligen..

2012-04-15 @ 21:14:35
URL: http://emilialarssonnn.blogg.se/
Postat av: Kajza

Varken rygg eller ben går sönder av att ryttaren är för lång, Emilia! Om man är för tung, däremot, så är en helt annan femma, och det kan jag lova dig, att det är du inte!!

Om man själv inte är medveten om att man är för lång för en ponny, rider den 7 dagar i veckan, för det mesta hårda pass, så blir det ett problem.

Men om man, som du, börjar bli för lång, vet om det och sitter på ponnyn någon gång i veckan - Då är det inget större problem!

Tanken har aldrig slagit dig, att det kanske är BRA för Kotten att ha dig på ryggen ibland?? Vad är bäst, enligt dig - En för lång ryttare med god balans, som ger tydliga signaler och är mjuk i handen, eller en betydligt mindre ryttare med balansen i handen som mest "flaxar runt" och blir otydlig i sina signaler??

JAG (25 år gammal...) rider själv unghäst, 112 cm i mankhöjd, är för lång, men det går ändå. Just därför att jag är så pass balanserad som ryttare, så jag kan "hjälpa" honom att bli bättre på att balansera sig själv, så han kan balansera sig själv korrekt när han väl får en ryttare som hamnar i obalans.

Sen att man kanske inte vill sitta på ponnyn 7 dagar i veckan är förståeligt, det gör inte jag heller, men som sagt, en gång i veckan är definitivt inget problem, om du bara är för lång!

2012-04-15 @ 21:19:33
URL: http://dumlesdagbok.blogg.se/
Postat av: E V E L I N E

Åååh, jag vet hur det känns.. Håller verkligen med om att folk som säger ta vara på tiden innan du blir förlång, eller att dom säger att man inte alls är det, känns mycke bättre än folk som säger, usch tävla den inte å blablabla... Du inte förlång för han Emilia, han trivs bäst med dig och du känner han mer än någon annan! Fortsätt att utvecklas med "din" Kotten för ni är verkligen ett superteam! <3

2012-04-16 @ 19:18:42
URL: http://bodenryttare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0