Svar på kommentar

anonym om Megarea på Kingsland-cardigan:
jag har ett litet problem med min ponny...
han hotar att sparka mig i boxen och biter när man sadlar. har ni något tips?

svar:
detta var en annorlunda fråga.
asså jag är ju inte nån riktig proffs på detta menmen!
först är det ju viktigt att du visar vem som bestämmer, att sparka och bitas är ju aldrig okej.

 jag har som många andra varit i en situation när hästen vänder rumpan och hotar en, men då är det bara att gå in i boxen och när den liksom gör luftsparkar så ska man säga åt den direkt. var inte rädd att bli lite arg, för hästarna lär sig tillslut. ta dock inte hjälp av en piska - det gör mera skada än nytta då hästen kan bli rädd för spöet.

och när den bits kan du slå till hästen på bogen lite lätt för att liksom visa den och säga åt den. fortsätter den så gör du samma sak eller underviker att peta på bogen. :)

Ja, somsagt är jag inte ett proffs, men hoppas det går bra!

/ Emilia samuelsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0