Bellnäs Love • I miss u

de flesta har nog sett mina inlägg på mina gamla bloggar om att jag saknar min prinsessa, och att folk påpekar det och tycker det är helt onödigt tycker jag är rätt dåligt. en häst har slitits bort från mitt liv och då har jag också rätten att få skriva ut vad jag vill... sådetså
Nu ska jag skriva hela våran tid tillsammans, som tyvärr inte var lång.
Jag hade varit och åkt Slalom och när vi gick till bilen sa mamma något om att det var någon ponny som kanske skulle ha en skötare osv osv osv. och jag nappade direkt såklart.
min första riktiga sköthäst liksom!
jag kom till stallet nån vecka senare, ett litet mysigt stall på bränslan med typ 5 boxar.
jag red inte den gången, kollade mest vars hennes saker var och så.
när jag satt på min ängel för första gångenvar underbar trots att det var en kall vinterdag för 2/3 år sedan. jag kommer ihåg känslan så otroligt mycket, en känsla av trygghet blandad med fet lycka.

Sedan rullade det på, och jag tog med tilda till stallet en gång, som var den mest hemska dagen i mitt liv typ.
Mamma sa att min älskade Love skulle säljas. Shiet tänkte jag, vars? när? jo tydligen skulle hon till sin uppfödare och få leva sista dagar där, hon var nämligen 24 år då. men riktigt fräsch och inga sjukdomar hade hon heller.
fast, så var det inte.
när vi var påväg till Loves stall och skulle rida henne för sista gången då hon skulle åka till sin nya ägare på någon dag (trodde jag.).
men då sa mamma att Love skulle Avlivas, dagen efter den dagen. onsdag.
jag började störtgråta i bilen, min fina Lovis. jag var så otroligt ledsen. otroligt. jag kan inte beskriva.
jag red henne en sista gång, det var kallt, jag frös om tårna och jag grät. men det var en pigg love jag satt på, helt utan tankar på att det var sista gången.
fan, när vi skulle säga hejdå var jag krossad - jag ville inte ha ett liv utan Love!
dagen, dendär tråkiga onsdagen som jag inte ville skulle komma, kom såklart. den dagen skulle min prinsessa avlivas. min älskade lovis.

jag satt med mina vänner och stickade (vi hade slöjd) i en soffa, och dom var såklart ett enormt stöd. Tack <3.

där slutade loves tid på jorden.
varning för rätt fula bilder...
denna bilden var den sista som togs av Love i livet. den tog mamma, jag klarade inte av det.
† 2009-11-25, jag glömmer dig aldrig. ♥
jag är glad för tiden jag hade med henne, den var helt fantastisk.

Kommentarer
Postat av: emma

Vf bloggar inte Emilia L?? jamena ni har väl tagit in henne för att bloggen ska hollas igång eller har ni bara tagit med henne för det var snyggt med hennes namn?? Varken Amanda Eller Emilia L bloggar in nästan ingenting. Emilia S dej hyllar jag dina inlägg ar intressanta och inte så korta! :)

2012-03-21 @ 20:14:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0