Dagens ridpass • mest Skrittjobb

Idag hade vi tagen bakdel samt bakdelsvändningar på ridpasset och jag fick rida min lilla prins. ♥
Kotten heter han för alla nya läsare. (belial)
Vi jobbade på mittvolten och i början gick det segt, både han och jag är lite nya på den fronten haha.
Sen i mitten av ridpasset lossnade han rejält och jag tyckte han skötte sig super då ! Finaste ponnyn helt klart. ♥
Men sedan i slutet då vi skulle göra bakdelsvändningar blev han förbannad på mig och hoppade upp i luften hit och dit och sedan så bockade han och sparkade bakut, backade in i väggen blandannat, haha knas ;)
han blev riktigt arg på mig, dels för att jag var lite för hård i handen och för att han är rätt ny på detta, och han använder mycket muskler som inte kommer till nå mycket användning annars. Men både jag och kajza blev posetivt överraskade över honom (och pasadena också, som skötte sig svinbra) och det verkligen lossnade i mitten.
När man blir trött blir man ju inte alltid superglad eller hur? så formulerar kotten iallafall ;)


/ Emilia S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0