ridpasset igår - det bästa på länge

ÅÅÅH, igår red jag det bästa ridpasset på länge på min finaste prinsessa ♥
vi hade fri ridning och jag började med lite skänkelvikningar + tagen bakdel så hon lossnade lite, hon är ju rätt stel och hon går ju liksom med huvudet i himmelen så jag arbetade som ett AS i traven.

red volter och satt ner, minskade och ökade samt ökade och minskade på långsidor och diagonaler. det gick jättebra när ohn väl arbetade och faktiskt gick i en stadig form.

sedan kommer jag till galoppen, och där arbetade jag ännu mer nästan, red på volten och minskade volten där också. Hon är så rolig, för när man vill att hon ska öka svunget i steget så är det bara att smacka liiiite nu, hon lyssnar verkligen på mig nu och jag KÄNNER verkligen skillnad från när jag började rida henne.

det är så kul nu verkligen, PPUSSSSSS ♥

/ Emilia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0