Utvärdering ridstövlar

tänkte börja utvärdera min ridutrustning så börjar med mina favoriter.

ridstövlar från Rideonnet!

fick stövlarna i julklapp och blingade dom själv med bling från biltema.
Nu har en sten lossnat men det är ju bara att stoppa på en ny!

PLUS:
+ dom är ganska billiga, kostade 700 kronor, och det är riktigt bra kvalitet!

+ Dom är sköna att både rida och gå i

+ Snygga att rida i, ser typ ut som MH-stövlar.

+ Sitter bra på foten och är bra i skaft och i bredd.

+ det verkar vara bra dragkedja då jag inte har stött på några som helst problem med den.

jag har mina stövlar i mitt skåp med 2 andra ridstövlar (mina tretorn och mammas Steeds) samt ett par vinterridskor men dom är otroligt fina ändå! jag har även 1 petflaska i varje stövlel för att dem ska hålla sig i bra skick.
Jag har väldigt svårt att hitta bra ridstövlar då nästan alla är för breda eller för höga i skaft. jag har storlek 38 och måste ha smalt skaft, ett riktigt problem haha!

MINUS
- dom är känsliga för vatten, jag skulle testa ta bort en sak med en fuktig pappersbit och den blev SVART för att lädret typ lossnade.

- dom tog lång tid att rida och gå in, dom är fortfarande svåra att ta på.


 jag rekomenderar verkligen dessa stövlar!
Tilda (bloggar HÄR) har också beställt sånna, vi får väl se hur hon tycker att dom var!

/ Emilia


Kommentarer
Postat av: tove

kan du inte länka sidan eller nåt där man kan få tag på dessa ridstövlar? verkar skitbra ju! :D

2012-09-23 @ 18:27:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0