mer avancerad förklaring - Gårdagens ridpass - Amira

Red ju min snyggis igår på fri ridning i paddocken.

Hon var riktigt stel, vilket kajza såg så hon hjälpe mig :D
fick jättebra tips och hjälp. Hon hade ridit henne dagen innan nämligen och visste därför hur jag skulle göra för henne att slappna av. så jag rullade runt på en volt i galopp och red mycket med säte och ben. Kajza sa också att jag fick bli arg på henne, att jag inte bara ska vara så gullig mot henne hela tiden utan verkligen bestämma mig för att "så här ska vi göra" liksom, så efter det slappnade hon verkligen av och det höll sig jättebra efter kajzas hjälp!

Red sedan lite trav på volter och ganska mycket skritt. Galopperade också rätt mycket för att se om det höll sig. Det gjorde det och jag är otroligt nöjd fortfarande!

Hon var väldigt rädd om sina ben och ville absolut inte gå igenom vattenpölen som var lite längre upp i paddocken, saktade typ av varje gång vi kom där, haha sötan!
Hon var också rätt stojjig och hoppade omkring lite, men det får man ta ibland. ♥

/emilia


Kommentarer
Postat av: Felicia

söt häst! :)

2012-05-02 @ 17:14:59
URL: http://mffryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0